Miejskie Wodociągi i Kanalizacja w Bydgoszczy – Sp. z o.o.

Projektowanie i budowa przyłączy w systemie „Projektujemy i budujemy”

budowa przylaczaJeśli zastanawiasz się, jak podłączyć wodę do domu albo komu zlecić wykonanie przyłącza kanalizacyjnego dla Twojej nieruchomości, zapraszamy do współpracy.

Podłączenie do wodociągu lub kanalizacji wymaga pomyślnej realizacji kolejnych etapów inwestycji. Z uwagi na ich istotność oraz konieczne sformalizowanie, wyręczamy naszych klientów w realizacji poszczególnych zadań. Aby całościowo zadbać o cały proces, uruchomiliśmy usługę projektujemy i budujemy, z której może skorzystać każda osoba zainteresowana podłączeniem.

Projektujemy i budujemy to kompleksowa usługa, w ramach której wykonujemy podłączenia do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej na korzystnych warunkach. Aby z niej skorzystać należy złożyć w siedzibie MWiK wniosek o bezpłatną wycenę (Wniosek o wycenę projektujemy i budujemy), a po jej akceptacji podpisać z nami umowę.

Podłączenie wody do domu lub włączenie nieruchomości do sieci kanalizacyjnej wiąże się z realizacją następujących zadań:

Projekt przyłącza – wydamy warunki techniczne a nasi doświadczeni, posiadający stosowne uprawnienia, projektanci wykonają projekt przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego. W ramach realizacji tego etapu przeprowadzimy także wizję lokalną terenu, przez który będzie przebiegało nowe podłączenie. Poznanie stopnia zagospodarowania działki pozwoli wykonać możliwie oszczędny i dogodny dla klienta projekt przyłącza kanalizacyjnego lub wodociągowego.

W ramach kompleksowej usługi projektujemy i budujemy wyręczamy naszych klientów w przejściu całej drogi urzędowej. Zajmujemy się między innymi: pozyskaniem mapy do celów projektowych, uzyskaniem wypisu z rejestru gruntów, uzgodnieniem projektu oraz uzgodnieniami w sprawie zajęcia pasa drogowego i możliwej konieczności tymczasowej zmiany organizacji ruchu.

budowa przylaczyBudowa przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego jest kolejnym etapem prac. Za realizację tego zadania odpowiadają wykwalifikowani pracownicy MWiK, korzystający ze specjalistycznego sprzętu oraz wsparcia fachowców zatrudnionych w Spółce. Jeśli budowa przyłącza kanalizacyjnego lub wodociągowego wymaga odtworzenia nawierzchni, zajmujemy się tym w ramach podpisanej z klientem umowy. Po ukończeniu prac dokonujemy inwentaryzacji powykonawczej, nanosząc nowe przyłącze na mapę geodezyjną. Inwestycję finalizuje podpisanie umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków, montaż wodomierza na nowym przyłączu wodociągowym oraz, jeśli klient posiada własne ujęcie wody, również na nowym przyłączu kanalizacyjnym.

Najczęstsze pytania naszych klientów

1. Ile wynosi okres gwarancji na przyłącze wodociągowe lub kanalizacyjne wykonane w systemie projektujemy i budujemy?

Na każde wykonane przez nas przyłącze udzielamy 3-letniej gwarancji.

2. Ile kosztuje przyłącze wody?

Koszt wykonania przyłącza wodociągowego jest uzależniony od wielu czynników, między innymi: odległości nieruchomości od sieci wodociągowej, konieczności naruszenia i odtworzenia nawierzchni drogi lub chodnika, potrzeby zajęcia pasa drogowego, ukształtowania działki czy stopnia jej zagospodarowania (obecność drzew, innych budynków itp.). Z uwagi na dużą liczbę powodów różnicujących koszt przyłącza, wycenę poprzedza się wizją lokalną w celu oceny warunków i przygotowania możliwie oszczędnego rozwiązania dla klienta.

3. Ile kosztuje przyłącze kanalizacyjne?

Koszt wykonania przyłącza kanalizacyjnego jest uwarunkowany czynnikami analogicznymi do czynników wskazanych w przypadku budowy przyłącza wodociągowego – patrz punkt 2.

4. Czy płatność za nowo wybudowane przyłącze można rozłożyć na raty?

Tak, na wniosek klienta rozkładamy należność nawet na 20 rat.

5. Kto odpowiada za stan techniczny i sprawność nowo wybudowanego przyłącza?

Osobą odpowiedzialną za stan techniczny przyłącza oraz utrzymanie jego sprawności jest właściciel lub użytkownik działki, na której się ono znajduje. Rekomendujemy zlecenie Spółce MWiK odpłatnej eksploatacji nowo wybudowanego przyłącza, czyli powierzenie nam dbania o nie. Jeśli zawarcie umowy o eksploatację nastąpi w okresie krótszym niż 3 miesiące od daty podpisania umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków, to klient nie ponosi dodatkowych kosztów związanych z oceną stanu technicznego przekazywanego przyłącza. W przypadku starszych przyłączy konieczne jest zlecenie odpłatnego przeglądu technicznego.

Zapraszamy do kontaktu z naszymi koordynatorami, którzy chętnie udzielą wszystkich niezbędnych informacji:

tel. 52 58 60 967
kom. 783 911 768
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.